Cafeina si rolul sau in dieta

20 iulie 2014 // Diete

Cafeaua de dimineata va ajuta sa scapati de kilogramele in plus. Aflati mai multe despre sursele de cafeina si rolul sau in dieta.
Cafeina si rolul sau in dieta

Pentru cele mai multe persoane, ziua incepe cu o ceasca de cafea sau ceai negru, inca bogat in cofeina. Cafeina va trezeste si activeaza metabolismul. De ce este atat de populara ca un instrument de pierdere in greutate? Recent tendinta de slabire cu ajutorul cafelei verde, nu este subestimata.

publicitate

Cafeina si pierderea in greutate
Cafeina stimuleaza procesul este vazut din organism, numit lipoliza. Lipoliza este degradarea lipidelor stocate in celulele adipoase. Acesta are efect pe termen lung asupra greutatii.

In plus, cafeina stimuleaza sistemul nervos, care va poate face mai activi. Prin urmare cu ajutorul activitatii fizice, veti putea arde mai multe calorii.

Unul dintre principalele avantaje ale cafeinei, este ca aceasta actioneaza ca un diuretic. Promoveaza urina si conduce pentru a accelera usor metabolismul. Este important atunci cand beti cafea, ceai sau alte bauturi bogate in cofeina, sa betip si multa apa. Acesta este un alt mod de a ajuta metabolismul.
Cafeina si rolul sau in dieta

Surse de cafeina
Cafeaua si ceaiul negru sunt cele mai populare surse de cafeina. Cofeina poate fi gasita in fructe cum ar fi guarana. De asemenea, cafeina este un ingredient foarte frecvent in suplimente alimentare pentru pierderea in greutate.

Cum sa luat cofeina in fiecare
Cantitatea recomandata de bauturi cu cafeina pe zi este de aproximativ 200-250ml. Cu toate acestea, alegerea este individuala pentru toata lumea. Persoanele cu tensiune arteriala scazuta poate sa bea mai multa cofeina, iar cei cu hipertensiune arteriala ar trebui sa reduca cantitatea. Totul depinde de cat de puternica este cafeaua si cat de multa cafea beti. Decideti cum este mai bine pentru dvs.

Citeste si: Cafeina in timpul sarcinii – o problema controversata

Efectele secundare ale cafeinei
Daca ati exagerat cu cofeina, se pot simti unele reactii adverse. Pentru ca stimuleaza sistemul nervos, cafeina poate provoca nervozitate, iritabilitate si chiar insomnie. In cazul in care beti prea multa cafea, se poate dezvolta asa-numita: „dependenta de cofeina”.

Pierderea in greutate pe baza de cafeina sau suplimente de cafeina nu este recomandat pentru cei care sufera de hipertensiune arteriala, gravide si femeile care alapteaza.

Cofeina, dieta si exercitiile fizice
Nu exista un consens ca daca beti cafea si bauturi cofeinizate, acestea pot perturba o dieta. Puteti bea cafea sau un ceai cu 40-60 de minute inainte de a face exercitii fizice pentru a stimula mai mult antrenamentul. Pentru alte persoane insa, cafeina creeaza un sentiment fals de energie, care poate duce la oboseala si suprasarcina.

Dietele nu exclud consumul de bauturi cu cafeina. Cu toate acestea, daca beti cafea in timpul dietei, nu adaugati zahar, frisca sau lapte – ingrediente care au calorii si strica dieta.

You may also like

news NEWS

A hot springs where clothing is optional after dark

Oka Tomoaki | 23 February, 2018