Dieta nordica, cea mai sanatoasa metoda de slabire

Stilul de viata nordic este din ce in ce mai admirat, mai ales odata cu aparitia noii diete, care atrage din ce in ce mai multi adepti, dornici sa scape de kilogramele in plus acumulate din variate motive.
Dieta nordica

Dietele in stil scandinav au caracteristica de a reduce presiunea sangelui si de a accelera metabolismul.

publicitate

De ce nordic?
Stilul scandinav de viata este considerat incredibil de sanatos, fiind centrat pe produse naturale, sanatoase si ecologice. In locul mancarurilor procesate, semipreparate, scandinavii se axeaza pe mancaruri gatite in casa, prin procedee naturale, folosind ceea ce au in gospodarie sau cele ofera oceanul.

Grija lor fata de mediu se manifesta si in felul in care procesarea mancarii dauneaza acestuia si, inevitabil, tot omului, care se lasa antrenat in alimentatia nociva, din lipsa de timp, de regula. Toate acestea se vor intoarce asupra omului, ca un bumerang, mai devreme sau mai tarziu, cu efecte ireparabile.

Ce presupune dieta nordica?
Dieta scandinava nu include, asa cum poate ati crede, numai peste proaspat, prins din ocean, sau fructe de mare sau tot felul de plante si frunze. Dieta include, surprinzator pentru unii, paine de secara, afine, pui cu rubarba, chefal prajit cu alune. Suna delicios, nu-i asa?

Care sunt regulile dietei nordice?
Nu va asteptati ca aceasta dieta sa va dea o lista cu gramaje si ore la care sa serviti produsele permise. Nu! Este un mod de viata, care va ajuta sa va reglati metabolismul si sa slabiti mancand. Din nou foarte ciudat, nu-i asa? Dar, ca sa parafrazam, daca vreti sa aratati ca scandinavii, mancati ca ei! Prin urmare, dieta nu este un plan si atat.

Citeste si: Dieta asiatica: cum slabesti 6 kilograme in doar 10 zile!

Totul este despre intoarcerea la ceea ce este vital, ca sa puteti face diferenta intre sanatos, slab, fericit. Pe cat de simplu ar parea totusi, vazand ca nu este o lista de ore si cantitati, pe atat presupune multa vointa. Trebuie schimbat intregul mod de a manca, de a trata mancarea si de a gandi mesele zilnice.

Iata ce ar trebui sa faceti pentru a rezolva aceste aspect:

Centrati-va pe cereale integrale si pe produse de sezon. Nu este doar sanatos, cat si accesibil.
Gatiti totul, de la paine, pana la cele mai complexe feluri de mancare. Gatitul in casa va fereste de aditivii alimentari care va imbolnavesc si va imbatranesc prematur.
Mancati putin si des

Evitati zaharul si sarea in exces si mancarurile de tip fast-food
Includeti in dieta zilnica fructe si legume crude, in jur de 5-6 portii in fiecare zi
Serviti carne de trei ori pe saptamana; in celelalte zile, inserati produse lactate

Citeste si: Dieta cu oua – slabeste 14 kg in 2 saptamani

Mancati cu rabdare. Nu va grabiti, nu inghititi nemestecat. Acordati-va timp pentru masa si relaxare
Cumparati produse proaspete, de la producatorii locali, sau din gradina voastra
Serviti trei mese principale si trei gustari
Miscati-va peste o cincime din timp

Micul dejun este bazat, de regula, pe cereale, cum ar fi painea de secara, pranzul este alcatuit dintr-o supa si aceeasi paine din cereale integrale sau o chifla cu ou si somon afumat, iar la cina o portie de peste gatit la aburi sau fript cu garnitura de legume gratinate intr-o lingurita de ulei de masline sau o salata de cartofi, fierti, cu un sos dintr-un iaurt degresat si rozmarin.

Dieta nordica este o cale sanatoasa de reglare a metabolismului si a indicelui glicemic, cu efecte benefice pentru intregul organism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.