Alimentele cele mai nutritive pentru copii in crestere

Mancarea unui bebelus trebuie sa fie consistenta si bogata in fructe, legume, carne si diferite piureuri. Unele mame hranesc bebelusii lor cu mancare dupa 4 luni, iar altele dupa 6 luni.
Alimentele cele mai nutritive pentru copii in crestere

Mai jos va aratam o lista cu alimentele cele mai nutritive pentru copii in crestere:

publicitate

Banane
Bananele sunt unul dintre alimentele preferate de copii in crestere. Ele sunt bogate in carbohidrati, care ofera energie pentru copilul dvs, precum si fibre, avand grija sa mentina un sistem digestiv sanatos. Asigurati-va ca ii dati copilului dumneavoastra banane coapte. Nu uitati sa le faceti ca o pasta fina.

Cartofi dulci
Cartofii dulci sunt bune surse de potasiu, vitamina C si fibre, beta-caroten, antioxidanti, care ajuta la prevenirea anumitor tipuri de cancer. Puteti gasi pe piata cartofii obisnuiti, care au un gust placut si usor dulce. Ei pot fi preparat sub forma unei paste, singuri sau impreuna cu alte legume si carne. Cartofii sunt un aliment ideal, care poate fi o tranzitie la un consum de mai multe alimente solide pentru copilul dvs.

Citeste si: 8 alimente sanatoase pentru copiii mici

Peste
Pestele este o sursa excelenta de proteine. Pestele gras, precum somonul, ofera vitamine liposolubile si grasimi esentiale care sunt importante pentru dezvoltarea si starea de sanatate a creierului, ochilor si sanatatea sistemului imunitar. Dar fiti atenti! Unii copii pot dezvolta o alergie la peste. Inainte de a ii da copilului peste, consultati medicul pediatru.

Avocado
Fructele de avocado sunt de asemenea utile pentru bebelusi, deoarece contin o gama larga de substante nutritive. Ele au cel mai mare continut de proteine in comparatie cu alte fructe, precum si grasimi mono-nesaturate. Are un tip “bun” de grasime, care ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare. Avocado poate fi, de asemenea, folosit pentru a prepara un piure fin cu fructe si legume.

Morcovi
Morcovii contin cantitati mari de beta-caroten, un antioxidant care le da culoarea portocalie. La randul sau, beta-carotenul este transformat in vitamina A in organism si joaca un rol important in cresterea si viziunea copilului. Exista mai multe variante diferite ale preparatului de morcovi. Bebelusilor le puteti face un piure de morcovi in combinatie cu carne de pui, peste si alte fructe si legume, sau sa faceti un suc proaspat.

Citeste si: Piramida alimentelor sanatoase pentru copiii scolari

Pui
Carnea de pui este bogata in proteine esentiale si este o sursa excelenta de vitamina B6. Este important pentru copii sa primeasca cantitatile cerute in mod regulat de proteine care sustin cresterea lor. In cazul in care copilului nu-i place gustul de carne de pui, adaugati la aceasta, legumele sale preferate.

Carnea rosie
Aceasta ofera cantitatea necesara de fier copilul dvs. Datorita globulelor rosii transporta oxigen la celulele corpului, ceea ce este important pentru dezvoltarea creierului. Deficienta de fier poate duce la multe probleme de sanatate, cea mai comuna este anemia. Carnea rosie este recomandata pentru copii de a fi carne de vita, la care se adauga mereu orez, mazare sau orice alte legume.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.