Arsuri la stomac si indigestie in timpul sarcinii

In ciuda faptului ca arsurile la stomac si indigestia sunt simptome comune ale sarcinii, ele nu aduc nici o probleme pentru copil.
Arsuri la stomac si indigestie in timpul sarcinii

Acestea apar de obicei dupa a doua jumatate a sarcinii si continua pana cand se naste copilul.

publicitate

Care sunt cauzele?

Cauzele de indigestie sunt aceleasi ca si cele ale femeilor care nu sunt gravide: consumul de alimente sanatoase. Dar, de asemenea, in aceasta perioada, se adauga motive pentru ca intregul proces digestiv este diferit.

In timpul primelor luni de sarcina se produce cantitati mari de progesteron si estrogen, si apar arsuri la nivelul tractului gastro-intestinal . Acest lucru aduce mancarea sa se deplaseze lent prin stomac si intestine, oferind un sentiment de indigestie sau digestie, cel putin foarte lent. Acesta poate fi enervant pentr dvs, dar este benefic pentru copil, deoarece este o mai mare absorbtie a nutrientilor in sange si, la randul sau si in placenta unde se afla copilul dumneavoastra.

Arsurile la stomac duce la relaxarea inelului musculare care separa esofagul de stomac, permitand alimentelor, impreuna cu acidul din stomac sa curga inapoi in esofag cauzand senzatie de arsura. Aceasta apare deoarece mucoasa esofagului este foarte sensibila si acidul gastric (clorhidric), este extrem de iritant.

Cum putem preveni aceste boli?
Este aproape imposibil pentru cele noua luni de sarcina sa evitati oricare din aceste situatii, dar exista cateva trucuri care vor face acest lucru sa fie atat de deranjant.

Evitati cresterea excesiva in greutate
In afara de arsuri la stomac si indigestie, cresterea excesiva in greutate in timpul sarcinii poate aduce unele complicatii care pot dauna atat dvs cat si copilului dvs.

Evitati imbracamintea stramta, in special in jurul abdomenului si taliei.

Nu beti prea mult lichide in timpul mesei. Este recomandat pentru sarcina sa beti 8 pana la 10 pahare de apa pe zi, dar va recomandam sa o faceti intre mese.

Mancati mai putin, mai des. Incercati sa mancati mese mici pe parcursul zilei in loc de mese mari si mestecati putin mai mult decat de obicei.

Nu mancati alimente care provoaca arsuri la stomac
Eliminati din dieta dvs tot ceea ce provoaca disconfort, mai ales prajeli sau alimente grase, carnati, salamuri, produse alimentare care contin cafeina (ciocolata, cafea), alcool, bauturi racoritoare, bomboane mentolate.

Consumati alimente sanatoase
Acestea sunt alimentele ideale intr-o dieta cu arsuri la stomac.

Nu va culcati imediat dupa masa
Asteptati cel putin o ora inainte sa mergeti la culcare dupa masa de seara.

Nu fumati
In afara faptului ca provoca probleme digestive, tutunul este daunator si pentru copilul dvs.

Dormiti cu capul ridicat
Tineti capul ridicat pe o perna, la o inaltime de cel putin 15 cm de corp. Gravitatea va determina acizii stomacului sa curga inapoi in esofag si, de asemenea, ajuta la procesul de digestie.

Practicati diferite tehnici de relaxare
Practicati yoga si alte tehnici care sunt la indemana, pentru a evita arsurile la stomac sau indigestia.

Luati un antiacid
Daca tineti cont de sfaturile de mai sus si probleme dvs tot nu se remediaza, atunci adresati-va medicului dumneavoastra despre posibilitatea de a folosi un antiacid permis. Cele mai recomandate sunt cele care contin magneziu sau calciu. Evitati-le pe cele care contin sodiu sau bicarbonat de sodiu, deoarece in unele cazuri, sodiul poate fi daunator.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.