Cum sa scapam de oboseala in timpul sarcinii

Modificarile hormonale la inceputul sarcinii si cresterea dimensiunii burtii genereaza un sentiment de oboseala de care putine femei gravide poate scapa.

Cum sa scapam de oboseala in timpul sarcinii

Oboseala este un simptom comun in timpul sarcinii. Ce puteti face este sa urmati niste linii directoare pentru oboseala in timpul sarcinii. Cateva sfaturi cheie pentru a scapa de oboseala sunt: sa aveti un somn si o odihna suficienta, activitate fizica, evitati stresul, ramaneti hidratate si mancati alimente ce contin mult fier.

publicitate

Poate fi din cauza unui numar de cauze si conditii, cum ar fi anorexie, varsaturi sau diaree, anemie hemolitica congenitala, talasemia, deficit de vitamina B12, deficit de acid folic, epistaxis, hiperemezis gravidica, crestere in greutate, sangerare ( complicatii tn timpul sarcinii ), infectii, insuficienta cardiaca, eclampsie, tulburari de somn, boli cronice de ficat sau boli de rinichi, si altele.

De fapt, oboseala este destul de normala mai ales in primele trei luni de sarcina. In aceste primele trei luni organismul matern se adapteaza la noua sa pozitie.

Cauzele oboselii cronice sunt destul de obiective. Mai de baza este cresterea volumului de sange care incarca inima de doua ori. Scaderea tensiunii arteriale, de multe ori duce la ameteli si o dorinta de a merge inapoi la culcare la scurt timp dupa ce v-ati trezit.

Inima nu este singurul organism care functioneaza pentru doi. Placenta preia functia in al doilea trimestru. Pana atunci corpul dvs este responsabil pentru respiratie, hranire, metabolism si sprijinul hormonal al fatului. Astfel, organismul este foarte obosit, desi nu ati depus nici un efort.

Pentru a face fata cu oboseala cronica, duceti-va la culcare mai devreme sau luati-va timp pentru un pui de somn dupa-amiaza.

Nu luptati cu sentimentul de oboseala cu cofeina – aceasta este nociva pentru copil. In loc de energie veti avea un sentiment mai puternic de epuizare. Timul sarcinii este un moment pentru a arunca totul inutil din meniu – produse de patiserie, chips-uri si mai multe alimente nesanatoase.

Inlocuiti-le cu legume, fructe si produse lactate. Beti multa apa, deoarece deshidratarea poate duce la contractii sarcinii periculoase.

Chiar daca sunteti obosite, nu stati in pat toata ziua, deoarece astfel nu se va reduce oboseala. Acest lucru va aprofunda doar letargie. Este important sa se faca mai multe plimbari in aer curat, si de a practica unele exercitii usoare si inot.

Oboseala si slabiciunea ar trebui sa va lase atunci cand intrati in al doilea trimestru. In acest moment veti experimenta progresul fizic ai emotional.

Daca aveti sentimente de oboseala cronica si slabiciune care continua si in urmatoarele luni, atunci vorbim despre o problema, cel mai frecventa, anemia. Aceasta boala este periculoasa pentru fat. Prin urmare, este mai bine sa faceti teste de sange in supravegherea medicului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.