Piramida alimentelor sanatoase pentru copiii scolari

Intre 7 si 10 ani, un copil are nevoie nu numai de vitamine si minerale, ci si de produse care ii frunizeaza energia necesara dezvoltarii fizice si intelectuale.
Piramida alimentelor sanatoase pentru copiii scolari
foto: copilul.ro

Afla care e piramida alimentelor pentru cei mici!

publicitate

Cerealele, de baza

La baza piramidei alimentelor pentru vârsta 7-10 ani sta grupa cereale, care furnizeaza carbohidrati, vitamine, fibre si minerale si este saraca in grasimi. Sunt indicate 6-11 portii zilnice, iar cerealele si sortimentele de pâine vor fi integrale, fara adaos de zahar. O portie inseamna o felie de pâine, o jumatate de cana orez sau de paste, 30 grame de cereale, o clatita mica, fara umplutura.

O alta grupa din baza piramidei este reprezentata de fructe, bogate in vitamine si minerale, si fibre, sarace in grasimi. Sunt recomandate 2-4 portii zilnice, intre mesele principale. O portie de fructe este echivalentul unui sfert de avocado, al unui pahar de suc natural sau al unei cani de fructe proaspete.

Citeste si : 8 alimente sanatoase pentru copiii mici

Indispensabilele legume

Tot la baza alimentatiei echilibrate a unui scolar stau si legumele, 3-5 portii zilnice. Excelente surse de fibre, de vitamine si minerale, sarace in calorii, legumele pot fi consumate la orice masa, crude sau gatite la abur. O portie de legume inseamna o cana de legume cu frunze, crude (salata verde) sau o jumatate de cana, daca sunt gatite.

Carne, oua, nuci, lactate

Citeste mai mult pe Clickpentrufemei.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.