Produse lactate in timpul sarcinii: avantaje si dezavantaje

Femeilor gravide li se recomanda cel putin trei portii de lactate pe zi, care contin vitaminele A si D, si care sunt o mare sursa de proteine si calciu.
Produse lactate in timpul sarcinii: avantaje si dezavantaje

Aceste lactate ajuta la promovarea unei bune dezvoltari a copilului, desi exista unele produse lactate care trebuiesc evitate in timpul sarcinii.

publicitate

Produse lactate adecvate in timpul sarcinii
Lapte
Laptele ar trebui sa fie un alimente nelipsit din dieta unei femei insarcinate, si, desi laptele integral poate oferi vitamina D, acesta ofera, de asemenea calorii in plus, deci, daca doriti sa nu luati mult in greutate, mancati lapte scazut in grăsimi sau lapte degresat, care are mult mai putine calorii, si care ofera o buna doza de calciu.

Iaurt
Iaurtul este o alegere sigura dintre lactate pentru femeile gravide, deoarece contine culturi active care pot degaja riscul de infectie, ofera mai mult calciu decat laptele si este o sursa excelenta de proteine, ceea ce il face mai usor de digerat decat alte produse lactate. Iaurtul poate fi o alegere buna pentru cei cu intoleranta la lactoza sau dificultati in digestie.

Branza
Exista mai multe tipuri de branzeturi, care sunt benefice pentru femeile gravide, cum ar fi branzeturile tari si semi-moi, Cheddar, mozzarella, crema de branza sau branza de vaci, dar trebuie intotdeauna sa verificati eticheta pentru a va asigura ca branza se face cu lapte pasteurizat, in caz contrar trebuie evitata.

Smantana
Acesta este un antidot bun pentru pofta de dulce, si este o sursa buna de calciu si proteine, dar are dezavantajul ca este bogata in calorii si grasimi, deci ar trebui sa o mancati cu moderatie.

Citeste si: Ingrijirea dentara in timpul sarcinii

Produse lactate care ar trebui sa fie evitate in timpul sarcinii
Orice produs lactat care a trecut de data expirarii

Produsele lactate care contin lapte nepasteurizat, deoarece acestea pot provoca anumite boli. Ar trebuie sa evitati lactate cum ar fi branza brie, feta, gorgonzola, branza albastra si unele branzeturi mexicane.

Scopul este sa mancati trei, patru portii de alimente bogate in calciu in timpul sarcinii, pentru a obtine 1.000 de miligrame de acest mineral. Ori de cate ori se poate, alegeti lactate scazute de grasimi sau fara grasimi (degresate), care va ofera aceeasi nutritie.

Modalitati simple de a include mai mult calciu in dieta
Incepeti ziua cu un bol de cereale pentru micul dejun acoperit cu lapte degresat cu un continut redus de grasime, sau cel putin beti un pahar de lapte, daca, de obicei, nu va treziti cu un apetit mare.
Cand vreti o gustare de dupa-amiaza speciala, rasfatati-va cu o ceasca de cafea-cu-lapte decofeinizata, sau un preparat cu lapte degresat.
Beti lapte la mesele dvs. Corpul dvs digera laptele mult mai usor atunci cand se amesteca cu alte alimente.
Mancati portii mai mici. Incercati sa beti o jumatate de cana de lapte, mai ales lapte scazut de lactoza, de patru ori pe zi, plus la mese sau gustari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.