7 sfaturi pentru a reduce balonarea dupa masa

Balonarea nu este numai o problema de estetica, dar de multe ori poate fi de-a dreptul incomoda si chiar jenanta.
7 sfaturi pentru a reduce balonarea dupa masa

In timp ce un stomac umflat poate fi cauzat de multe lucruri diferite de la ceva la fel de simplu ca alegerile alimentare sarace, insa exista cateva remedii care va pot fi de mare ajutor in reducerea emisiilor de gaze si balonare.

publicitate

Schimbarea obiceiurilor alimentare
Senzatia neplacuta de balonare poate fi cauzata de ceva la fel de simplu ca mancatul repede, ceea ce va face mai usor sa inghititi aer. Aceasta este unul dintre cele mai frecvente motive pentru care se produce balonarea. Vorbind in timp ce mancam, band bauturi foarte calde sau foarte reci in timpul meselor sau apa la scurt timp dupa aceea, nu este recomandat, deoarece poate interfera cu procesul de digestie prin diluarea de sucuri digestive, sporind astfel sansele de balonare.

Ceaiuri
Ceaiurile peppermint pot avea efecte pozitive in reducerea balonarii, deoarece contine mentol, care au un efect antispasmodic. Ceaiul de ghimbir este o alta alegere buna pentru lupta impotriva indigestiei, a gretei si izgonirea balonarii, fiind o alegere buna atat inainte, cat si dupa masa. Pentru a face ceai, pur si simplu se toarna apa fiarta peste o radacina de ghimbir proaspat taiata, apoi se acopera vasul si se lasa timp de cinci minute. Alte optiuni utile pot fi ceai de musetel, care are proprietati antispastice si anti-inflamatorii, sau ceai de papadie. Incercati sa beti aceste ceaiuri cu 30 minute dupa masa, la temperatura camerei, pentru a evita interferentele cu procesul de digestie.
7 sfaturi pentru a reduce balonarea dupa masa

Seminte
O cantitate mica de seminte de fenicul (aproximativ o lingurita), se poate dovedi a fi foarte utila in reducerea balonarii si chiar crampelor. Daca nu va place semintele de fenicul, puteti incerca, de asemenea, consumul de seminte de anason, deoarece acestea au un efect similar.

Adaugati fibre treptat
Consumul de mai multe fibre este un mod bine cunoscut de a preveni constipatia, cu toate acestea, introducerea unor cantitati mari de alimente bogate de fibre in dieta prea repede poate face mai rau, deoarece multe dintre alimentele bogate de fibre pot provoca gaze. Incercati sa consumati alimente bogate in doze mai mici de fibre.

Miscare
Mersul pe jos de la 15 la 20 de minute dupa o masa poate fi foarte utila pentru a stimula digestia si ajuta organismul sa scape de excesul de gaz. O plimbare vioaie este cel mai buna, deoarece va contribui la cresterea circulatiei sangelui si face procesul mai eficient.

Masaj
Stati intr-o pozitie confortabila si frecati burta in sensul acelor de ceasornic, folosind miscari circulare, aceasta este de asemenea, utila si in reglarea functiei digestive si reducerea balonarii. Repetati miscarea de cel putin 10 ori.

Tinerea unui jurnal alimentar
Balonarea frecventa poate fi un semn de sensibilitate la anumite alimente. Pastrarea unui jurnal alimentar va poate ajuta sa identificati produsele alimentare mai usor care v-arr putea fi cauza probleme. Puteti incerca limitarea aportului de anumite alimente pentru a vedea impactul fiecarei schimbari. In timp ce balonarea ocazionala nu este un motiv de ingrijorare, in cazul in care va confruntati cu balonare frecvent, trebuie sa luati in considerare sa vedeti un medic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.