Alimente sanatoase si nesanatoase pentru micul dejun

Prima masa a zilei ar trebui sa ne ofere energie, cel putin pana la pranz. De gustarile sanatoase depinde eficienta si performantele noastre.
Alimente sanatoase si nesanatoase pentru micul dejun

Prin urmare, este important de a alege alimentele potrivite pentru micul dejun. Iata care sunt optiunile cele mai nesanatoase si cele mai sanatoase pentru aceasta masa a zilei:

publicitate

Alimente nesanatoase: gogosi si produse de patiserie
Daca beti cafeaua de dimineata cu o gogoasa gustoasa, este destul de nesanatos. Gogosile si alte produse de patiserie sunt pline de zahar, calorii si grasimi, care nu va va oferi energie pana la pranz. De asemenea ingerarea de mult zahar la micul dejun poate duce la o crestere a zaharului din sange si in cele din urma la obezitate si diabet.

Cereale la cutie
Daca veti verifica eticheta de pe cutia de cereale din care mancati in fiecare dimineata, veti vedea ca in interiorul sau contine o multime de zahar si grasimi. In declinul cerealelor ambalate si pentru a face o versiune mai sanatoasa la domiciliu, ametecati nuci, fructe si lapte, si micul dejun e gata.

Bacon, sunca, carnati
Carnea prelucrata este bogata in nitrati, iar consumul ei poate conduce la anumite tipuri de cancer. Ca sa nu mai mentionam faptul ca este plina de grasimi si calorii. Daca aveti nevoie de proteine dimineata, mai bine alegeti sa mancati oua fierte.

Citeste si: Adevarul despre relatia dintre micul dejun si pierderea in greutate

Alimente sanatoase pentru micul dejun:

Cereale integrale
Cerealele integrale ofera mai multe substante nutritive si fibre decat omologii lor de culoare alba. De asemenea, asigura ca nu veti adauga centimetri in plus in talie si va va oferi o senzatie de plenitudine pentru cateva ore.

Fulgi de ovaz
Acestia reduce colesterolul, regleaza nivelul de zahar din sange si este inceputul perfect pentru o zi. Puteti sa adaugati fulgi de ovaz in lapte si sa adaugati si cateva fructe feliate.

Banane
Bananele sunt unul din fructele potrivite pentru micul dejun, deoarece se pot adauga la un castron de lapte sau sa faceti un suc fara probleme. De asemenea, este ingredientul care ofera prospetime si poate calma anxietatea pe tot parcursul zilei.

Nuci
Aceste fructe uscate sunt usor de inclus la micul dejun si sunt o modalitate foarte buna de a adauga omega 3 pentru prima masa a zilei, impreuna cu vitamina E, magneziu si seleniu. Se combina foarte bine cu ovaz, fructe si lactate.

Lactate
Iaurtul si laptele sunt intotdeauna cel mai usor de utilizat, fiind ideale pentru micul dejun. Putem sa le consumati singure sau sa adaugati fulgi de ovaz, fructe proaspete uscate fara probleme.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.