Esti diabetic? Vezi ce trebuie sa mananci la micul dejun

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, chiar mai mult daca suferiti de diabet zaharat. Corpul are nevoie pentru a mentine nivelul de zahar stabil cu un mic dejun echilibrat si hranitor.
Idei de mic dejun sanatos pentru diabetici

Studiile au aratat ca relatia dintre saritul peste micul dejun si cresterea in greutate, este unul dintre factorii de risc pentru dezvoltarea diabetului de tip 2. Excesul de greutate si obezitatea sunt responsabile cu pana la 80% in cazurile de diabet de tip 2 in fiecare an. Vestea buna este ca un stil de viata sanatos ajuta la prevenirea diabetului zaharat de tip 2.

publicitate

Ce alimente ar trebui sa includa un diabetic la micul dejun? Micul dejun al unui diabetic trebuie sa includa fructe proaspete sau legume, cereale integrale, carne slaba, peste, oua sau nuci si migdale.

Oua, iaurt grecesc si branza scazuta de grasimi
Proteinele luate de dimineata va ajuta sa va simtiti satuli si plini de energie. Organismul digera proteinele mai lent, astfel incat va ajuta sa ardeti mai multe calorii si ajuta la pierderea in greutate. Incercati sa consumati surse de proteine care sunt slabe sau scazute de grasimi.

Ouale sunt o sursa excelenta de proteine la micul dejun, precum si produsele lactate scazute de grasimi (iaurt grecesc, lapte sau branza fara grasimi), nuci, migdale si carne slaba (sunca de curcan, bacon canadian).

Citeste si: Mandarinele, fructele minune care lupta impotriva diabetului

Fructe, legume si produse lactate
Fructele si legumele sunt ideale pentru micul dejun, si le puteti lua cu usurinta in geanta pentru a le manca in drum spre locul de munca. Expertii recomanda sa includeti cel putin trei portii de fructe proaspete si trei portii de legume, de preferinta cele de culoare verde inchis, cum ar fi spanacul, salata verde si varza.

Produse lactate, cereale si fructe
Pentru a trai o viata sanatoasa si lunga, expertii recomanda zilnic consumul de alimente bogate in nutrienti. Puteti prepara niste clatite umplute cu branza si sa faceti un sos de capsuni, aceasta fiind o idee de mic dejun gustos ideal pentru toata familia.

Multicereale, fructe si fructe cu coaja
Fulgii de ovaz este unul dintre cerealele preferate de multi oameni, datorita multitudinii de utilizari. Puteti combina o portie de fulgi de ovaz cu fructe proaspete sau nuci, si veti avea un mic dejun plin de vitamine concentrate, antioxidanti, fitonutrienti si grasimi mononesaturate, care va furnizeaza energie pentru toata ziua.

Citeste si: Semintele de dovleac, un ajutor nepretuit pentru diabetici

Quinoa
Quinoa este un super-aliment fara gluten, care a devenit foarte populara datorita valorii sale nutritive si potentialului de a ajuta in tratamentul bolilor cronice, cum ar fi diabetul zaharat de tip 2. Quinoa are un indice glicemic scazut, este bogata in proteine si fibre. Poate fi un substitut pentru carne, deoarece contine aminoacizi esentiali organismului. Este un aliment ideal pe care il puteti manca la micul dejun, pranz sau cina.

Cereale integrale, oua si lactate
Dieta este cea mai importanta in tratamentul si controlul diabetului. Deci, diabeticii ar trebui sa inceapa ziua cu un mic dejun plin de nutrienti si fibre. Alimente cum ar fi cereale integrale, oua si lactate, ajuta la mentinerea nivelului de zahar in sange si reduce complicatiile diabetului. Daca consumati carbohidrati, aveti grija ca acestia sa fie din cereale integrale.

Fructe si lapte
Exista un mit in ceea ce priveste consumul de fructe pentru cei care sufera de diabet, deoarece multi cred ca acestea sunt dulci si le pot afecta tratamentul. Bineinteles ca fructele ar trebui sa fie consumate in portii moderate si trebuie alese cele cu un indice glicemic scazut. Fructele furnizeaza vitamine, minerale si fibre, fiind ideale pentru un mic dejun sanatos. De asemenea le puteti pune intr-o punga si sa le mancati in drum spre locul de munca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.